3 veckor!

3 jävla veckor behöver comhem ab för att skicka hem en liten lapp hem till mig. Jag fick en digitalbox som var doa (dead on arrival) och ringde genast upp comhems kundtjänst för att påpeka att jag fått en trasig enhet.

You know the drill vid det här laget. En miljard jävla val måste göras, sen får man sitta i telefonkö i en mindre evighet för att till slut hamna hos någon helpdeskare.

– Tjena i stugan, min digitalbox jag precis hämtat ut från posten är död och fungerar inte. Död teveskärm när jag kopplar in den.
– Har du valt rätt inställningar i menyn vid installation?
– Vänta lite. Den är död. Kaputt. Svart skärm.
– Ja men du måste först ställa in genom att knappa på fjärrkontrollen…
– Vad är det du inte förstår? Död. Jag kan inte ens se en meny.
– Vad ser du då?
– Inget. En svart skärm. Nästan så man skulle kunna tro att pi varit i farten.
– Har du provat att koppla ur den?
– Varför skulle jag vilja det?
– För att se om du har en tevebild.
– Ok. Ja det har jag. Utan box – bild. Med box inkopplade – ingen bild. Slutsats box död.
– Ja då fungerar i alla fall kanalerna.
– Vem pratar om kanaler? Jag pratar box här. Fokus. Jag vill ha en ny digitalbox, eftersom den här är trasig.
– Hur har du kopplat boxen till din teve?
– Med hdmi.
– Men boxen har en scart och en antennkontakt också.
– Och?
– Har du provat att koppla in dem?
– Varför skulle jag vilja det?
– För att se om de kontakterna fungerar.
– Och om de gör det. Vad innebär det?
– Öh…
– Att hdmi-kontakten fortfarande inte fungerar.
– Man behöver inte ha hdmi…
– Nä och man behöver inte ha backväxeln i en bil eftersom det går minst lika bra att vända på bilen och köra åt andra hållet. Vad är det du inte fattar. Jag har beställ…låt mig omformulera mig…jag har blivit lurad av en säljare hos er att “Du ska ha en HD-box eftersom det är en bättre bild istället för en vanlig digtalbox och med tanke på att du har en hd-teve så skulle jag i alla fall köra på en hd-box. Lite dyrare men du kan räkna grässtråna på fotbollsplanen och nästa kittla Zlatan i nacken. Så bra är det” och sålunda blivit lurad att 1: köpa en dyrare produkt, 2: fått en defekt produkt och nu alltså med dig ska bli övertygad om att just den extra featuren som hdmi kontakten innebär kan jag väl strunta i eftersom det går bra att kolla på teven med antingen antennkontakten eller scart. Vafan det är väl bara att skicka mig en fungerande hd-box! Det just för hdmi:n jag låtit mig bli lurad på denna produkt. Det är som om Nokia skulle “ja vafan du kan inte ringa med telefonen men visste du att man kan kommunicera med sms och mms istället?
– Ja är det så du känner så får du skicka in den på service.
– Va!?
– Ja. Det enda jag kan göra är att skicka dig en returadresslapp så skickar du in boxen med en felbeskrivning och sen när den är lagad skickar vi tillbaka den till dig.
– Skojar du med mig?
– Nej.
– Ville bara kontrollera. Så ni skickar en trasig produkt som är doa tillsammans med en fet faktura och har sen mage att be mig skicka in den defekta produkten, så att jag inte kan utnyttja digitalteve som jag också betalar för, endast tomten vet hur länge skiten kommer att ligga på en dammig verkstad, och först att efter någon som sniffat lite för mycket lödos har lött ihop den trasiga kontakten, skickar ni tillbaka boxen till mig.
– Kan vi inte fixa den får du en ny.
– Varför kan jag inte få en ny redan nu?
– Det är inte vår policy. Vi måste säkerställa att den är trasig och ej i sådant skick att den inte går att laga.
– Och min policy då?
– Va?
– Min policy att inte gilla att få trasiga saker, sitta i en evighetslång jävla kö, för att få i ansiktet “ojdå är den trasig, skicka in den så lagar vi den. att du får vara utan digitalboxen i några veckor är sådant som man får räkna med” den skiter ni alltså i?
– Ska du ha returadresslapp eller inte?
– Har jag något val?
– Nej.
– Ville bara kolla. Hur lång tid tar det att få den där jävla lappen då.
– 1-2 arbetsdagar.
– Jaja…vad är väl en bal på slottet.

Den riktigt vakne läsaren fattar att det där med en till två arbetsdagar bara är en siffra taget ur luften. Det tog comhem exakt 3 veckor att skicka mig returadresslappen. Och det EFTER att jag ringt på nytt och frågat varför jag inte fått hem någon lapp än. Den historien tar vi upp några postningar framöver. Eftersom den helpdeskaren menade på att comhem har en annan policy…

Detta är post 6 av 24 kommande skitpostningar om ComHem AB. 1 post för varje hundring ni rövknullat mig på!

Sen är vi kvitt!

För de som missat så är Mymlan pissed på Comhem hon också. Här, här och speciellt här

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,,, , , ,

7 Replies to “Comhem går bort 6”

  1. Moha. Jag kan riktigt se hur tusing efter tusing efter tusing går upp i rök i ren varumärkesförstöring. Varje inlägg från dig dödar minst ett reklaminslag i teve, minst ett massutskick av reklam, minst ett par tusenlappar investerade i reklam och PR. Varje inlägg förgör ytterligare en del av deras varumärke och image.

    Det är helt rätt. Låt dem få den image de förtjänar! Strike by night! Take no prisoners! Låt rättmätig hämnd ske!

  2. Comhem (och för den delen Fredells) skulle gå kurs hos Eleven.se
    De har tamigfan den bästa kundservicen!!

    Men det kanske är så, att när man blir för stor så skiter man i dem som gjorde en stor? Kunderna blir bara en grå massa som mest ställer jobbiga krav? Hur som helst så är det förjävligt…

  3. Själv satt jag i kläm mellan Comhem (ett svenskt litet skitföretag som tror de är gud) och Samsung (världens största företag). . . De skyllde på varandra och jag satt i mitten. . tack så mycket!

  4. Det var inte så att du hade bestämmt dig att ringa in o vara skit otrevlig mot stackars personen som tog upp luren??Om du kanske skulle betett dig lite mer som en civiliserad person kanske du skulle få bättre hjälp.Skulle du som ksmedarbetare vilja hjälpa en person som dig som är hånfull,nedlåtande,aggresiv etc?O kunden har inte alltid rätt utan kan helt enkelt vara helt pshycho o osamarbetsvillig.Behandla personer så som du sj vill bli behandlad så kmr du den servicen du förtjänar!Vet att den personen valde att INTE hjälpa dig för att du var otrevlig, o dt säger jag som kund med liknande erfarenheter.Fick riktigt bra bemötande,snabb service o en helt ny box :D.Ni letar efter minsta lilla sak att få ett utbrott på.Ni tror ni mår bra av att vara så hatiska, men det tär mer på er än vad ni tror.Ringa in till kundtjänst o skrika av sina aggresioner…NEJ TACK!Har ett liv!

  5. @Vem är du – Jo. Jag hade bestämt mig för att ringa comhem och vara dryg. Hur visste du det? Du är en skicklig människokännare. Det måste bero på att du har ett liv som manifesterar sig på så vis att du ids lägga ned en kommentar på en post som är 4 månader gammal.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *