Sugbloggen är landets roligaste blogg!

| Mobile | RSS

Comhem går bort 5

October 28th, 2009 | 5 Comments | Posted in Sugsaker

Det verkar som om några tycker att det här är kul reklam. Jag vet inte om det är så värst kul. Smaken är olika (som tur är) men enligt mig är detta ytterligare ett bevis på att Comhem AB inte fokuserar på det de ska göra. Se till att ha bra tjänster, en bra kundservice och behandla kunderna väl.

Två förvirrade tanter som tramsar runt gör inte att comhem ab stiger i graderna hos undertecknad. Dessutom förstår jag inte kopplingen till comhems affärsområde överhuvudtaget. Vill man vara elak så kan slutsatsen dras att personalen på comhem ab inte gör något annat på dagarna än slår sönder skärmar, kräks, leker i studios, promenerar i skogen, lallar runt på löpband och försöker rida på andra kreatörers skapande genom internets historia. Och jag vill inte veta vad detta har kostat i pengar eftersom jag varit med om att betala skiten.

Detta är post 5 av 24 kommande skitpostningar om ComHem AB. 1 post för varje hundring ni rövknullat mig på! Sen är vi kvitt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,,, , , ,

Follow Discussion

5 Responses to “Comhem går bort 5”

  1. LG Says:

    Håller helt med dig !
    Hade ComHem i flera år men tröttnade, framförallt på deras usla service.
    De har en kundservice inte värd namnet, den är enligt min uppfattning den klart sämsta i Sverige, oavsett bransch.
    Spelar ingen roll hur man än försöker komma i kontakt med dem.
    Sannolikt speglar deras reklam hur det verkligen går till där, dvs de skiter fullständigt i oss kunder.
    LG

  2. Kimmi Says:

    http://www.e24.se/pengar24/dinarattigheter/konsumentratt/artikel_1647981.e24

    Var det denna artikeln du refererade till i ett tidigare inlägg? Annars har du en till här.

  3. Ödmjuka Kaxan/Sussie Says:

    Jag ska nog vara tacksam att jag inte har nappat på alla telefonsamtal och två besök vid dörren från ComHem. O mitt mobila internet behöver jag antingen jag har ComHem eller ej, pga mitt rör(l)iga liv. Jag har större behov av *tillförlitlighet* än hastighet…

    Jag har fått höra av ComHem att:

    -“Om du har telefonabonnemang hos oss så ingår tjänsten att vidarekoppla telefonen till mobilen helt kostnadsfritt”. Verklighet: Innehav av tjänsten vidarekoppling är gratis, varje samtal som vidarekopplas kostar multum. Vilket blir dyrt, jag kommer att behöva utnyttja tjänsten ofta om jag lär folk att ringa hem i st f direkt till mobilen…

    -“Du kan använda din telefon och ditt internet var du vill, t.o.m. med ditt eget hemnummer om du har ComHem!” Verklighet: Mitt ComHem-teleabonabonnemang lär kunna nås där det finns ett ComHem-uttag i huset. Så jag behöver uppenbarligen mobilen o mobilt internet i sommarstugan, dit det med säkerhet inte under min livstid kommer nåt ComHem-uttag.

    -Jag får numera digital-TV Small gratis om jag vill (enligt ett reklambrev till alla husets hyresgäster). Verklighet: Ett färre antal kanaler erbjöds än vad jag redan har, mot att jag *köper* en ComHem-box av ComHem. Skulle det inte vara “gratis” att få färre kanaler än jag redan betalar en extra 50-lapp för på hyran, o inte kommer att slippa, antingen jag köper boxen eller ej?

    Osv… Men det här ska inte bli ett helt blogginlägg… :)

  4. E-mannen Says:

    Haha. Jag tyckte reklamen var rolig. Comhem är däremot fortfarande inte roliga.

  5. j Says:

    Reklamen i sig måste jag ändå säga är ganska välgjord, blev lite imponerad faktiskt. Vad det har att göra med deras affärsområde är väl inte helt långsökt heller?

Leave a Reply