Sugbloggen är landets roligaste blogg!

| Mobile | RSS

Comhem går bort 13

November 13th, 2009 | 9 Comments | Posted in Sugsaker

Comhem AB, här får ni en hemläxa – ring detta nummer 0770-727 727. Lyssna noga och LÄR ER HUR KUNDSERVICE SKA GÖRAS!

[…Vi har förvarnande en lång kö. Vill du att vi ringer upp dig? Ange ditt telefonnummer och avsluta med fyrkant.]

– Öh…ok

010-111111111

[Tack. Din plats i kön har du kvar. Vi ringer upp dig när det blir din tur. Om du inte kan svara så ringer vi en gång till under våra öppettider.]

Det är service! Till cheferna på comhem ab – ring till sas växel och lär er hur man gör!

Och Anita på SAS ringde upp exakt 5 minuter senare. 5 minuter av mitt liv som jag kunde göra något vettigare än att hänga i en sugande telefonkö. Dessutom fixade Anita en jävligt smutt deal åt mig.

Detta är post 13 av 24 kommande skitpostningar om ComHem AB. 1 post för varje hundring ni rövknullat mig på!

Sen är vi kvitt!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Follow Discussion

9 Responses to “Comhem går bort 13”

  1. Drottningen Says:

    Aja, men det är inte ovanligt med “vill du att vi ringer upp dig” och så lämnar man numret och blir inte alls uppringd. Jag skulle inte lita ett ögonblick på det.

    (men hur konstigt är det då när man blir förvånad över att saker faktiskt fungerar? Som när hon från bredbandsbolaget skulle prata med en tekniker och ringa tillbaka. Jomentroligen, tänkte jag och höll på att ramla i golvet när hon gjorde just det ett par minuter senare)

  2. stefan Says:

    @ Drottningen – Anita ringde mig precis när jag avnjöt en munfull java. Nästan på vippen att be henne vänta lite i kö…

    Psis man blir förvånad när det faktiskt fungerar :)

  3. Sincan Says:

    Bästa servicen jag fått är från den banken jag har härnere i centraleuropa. Ringde för jag behövde hjälp med en grej, innan jag hade flyttat ned.

    – (På sitt eget språk) God dag, Tebanken här, varmed kan jag stå till tjänst?
    – (Jag knackandes på hennes språk) God dag (man säger så här), ursäkta talar ni engelska?
    – Tyvärr inte, men om ni väntar en minut så ringer vi upp er.
    – Ja, fast, asså, jag ringer från Sverige. Mobil dessutom.
    – (kort konstaterande) Ni är kund i banken?
    – Öh, ja.
    – Då ringer vi. Ha en bra dag.

    45 sekunder senare pinglade luren.

    Även om man inte är kända för kundservice härnere (Hint: Kafka kom härifrån), så har jag aldrig haft annat än suvve service från den här banken. :)

  4. Raggoparden Says:

    Det där inlägget (och f.ö de flesta av de tidigare också) kan du ju rikta till Telia, Tele2 o alla andra mobiltelefonleverantörer också, som anlitar nån stackars Korpilombolobo (kul ord) som support.
    Fan, tom min vårdcentral ringer upp! Och på exakt det klockslag de sagt! Och inte är de privatägda heller! :)

  5. Hans J Says:

    Stefan,

    Jag har idag sagt upp mitt ComHem-abonnemang!

    ComHems “support” är helt otillräcklig.

    En sak som du inte skriver om är att supportnumret “0771-55 00 00″ är ett betalnummer. Jag har “always” som betald tjänst hos mitt telefonbolag men den fungerar inte när jag ringt ComHems “support”. Där har det ändå kostat ett par kronor varje gång jag ringt dem och suttit i kö.

    Inte undra på att de säger att de uppskattar att jag väntar i kön… Jag uppskattar inte lika mycket som de verkar göra att jag tvingas vänta.

  6. stefan Says:

    @ Hans J – jodå hela baletten med 0771 nummer är på gång. Håller bara på att forska lite mer i det. Grattis till uppsägningen!

  7. EW Says:

    Jag tycker att det är helt okej att vänta i kö om det så tar 20 minuter. MEN bara om jag möts av en röst som säer
    – HEJ! vad kan jag hjälpa dig med?

    och inte – mummel mummel, ja? vill du ha hjälp eller?

    lite trevlighet har väl aldrig skadat?

  8. Carina Says:

    Har själv jobbat i växel/kundtjänst och det finns inget värre än en kund som fått sitta ALLDELES för länge i kö. Men med en trevlig attityd och förståelse för kundens irritation så kan man komma långt. Tyvärr så fattar inte ens hälften av all kundtjänst personal på vissa företag vad service är. Då undrar man….vad får dom egentligen betalt för??? Jag håller med dig om att den service som bla SAS har är super bra, varför kan inte alla tröga företag konvertera till det? Mindre kö skapar gladare kunder vilket i sin tur skapar mindre aggressiva utbrott på kundtjänstpersonalen :-) simpelt

  9. stefan Says:

    @ Carina – och vilket i slutändan resulterar i att man som kund när väl skiten än en gång buggar/rasar/ej fungerar så är det nästan lite skönt att få ringa in till den sköna helpdesken för att få chilla lite. Fan i en del scenarion ser jag till och med hur undertecknad drar ut modemsladden för att få ringa polarna på helpdesken och vid frågan “är strömsladden till modemet inkopplat till väggen”, utbrista i ett
    – men så tokigt
    – det händer de bästa
    – eller hur
    – hörru är du säker på att du inte egentligen drog ut sladden för att få ringa in hit?
    – öh
    – hahah, jag visste väl det
    – du säger väl inget till någon
    – nejdå jag lovar
    – schysst

    :)

Leave a Reply