Sugbloggen är landets roligaste blogg!

| Mobile | RSS

Comhem går bort 2

October 26th, 2009 | 4 Comments | Posted in Sugsaker

Hej och välkommen till Comhems Kundtjänst.

Är du befintlig kund – tryck 1
Vill du bli kund hos oss eller få information om våra tjänster och erbjudanden – tryck 2

[trycker 2]

Tryck ditt postnummer och #

[ trycker postnummer och fyrkant]

Och möts som en eventuell ny betalande kund av följande “Det är samtal före och den beräknade väntetiden är 8 minuter. Ditt samtal placeras i kö och du har plats nummer 51.

Epic Fail!

Vill ni att jag ska bli kund hos er så är det ingen bra idé att det första ni gör är placerar kunden i en jävla kö. Lång dessutom. Detta borde vara de mest prioriterade personerna i hela systemet. Ni borde ha en stab av säljare som dräglande står på kö för att serva mig. Men redan på detta stadie visar ComHem AB vad de anser om de som betalar deras lön.

Ställ dig i kö din lallare! När våra gulliga tevereklamstanter har putsat, skojsat, fikat med varandra då kanske ids vi svara i telefonen.

Gör om och gör rätt.

Detta är post 2 av 24 kommande skitpostningar om ComHem AB. 1 post för varje hundring ni rövknullat mig på! Sen är vi kvitt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,,, , , ,

Follow Discussion

4 Responses to “Comhem går bort 2”

  1. Kimmi Says:

    Håller med Josh i föreg inlägg.
    På dem bara! Grrrrr!

  2. Samuel Garlöv Says:

    Hej igen,

    Vi försöker alltid jobba för att hålla kötiderna nere. Ibland sker saker i vårt nät som gör att många ringer in samtidigt och då blir det kö. I dessa lägen lägger vi ut riktade Talsvar med driftinformation som aktiveras genom knappvalen.
    Vi är medvetna om och har tagit till oss kritiken mot vår kundservice. Under 2009 har vi investerat ca 200 miljoner i ett nytt stödsystem för kundärendehantering som ska ge snabbare och bättre service. Under hösten har vi även nyanställt personal på vår Kundservice i Härnösand. Samtidigt jobbar vi med comhem.se för att göra det enklare för dig som kund att administrera och beställa nya tjänster den vägen.

    Med vänliga hälsningar,

    Samuel Garlöv
    Redaktör Social Medier
    Com Hem
    twitter.com/ComHemAB

  3. E-mannen Says:

    Samuel missar målet lite här ovan. Det sugbloggen hugger på är ju att NYA kunder får dela kö med gamla kunder.
    Å andra sidan kan man säga att man ska vara snäll mot gamla kunder också.

Trackbacks

  1. lots of comhem storys « mymlan. the real.  

Leave a Reply