Sugbloggen är landets roligaste blogg!

| Mobile | RSS

Comhem går bort 1

October 23rd, 2009 | 21 Comments | Posted in Sugsaker

Det här tycker jag är märkligt. I 24 månader har jag betalat 399 kr för 24 m/bit uppkoppling till tjuv och rövarpacket på ComHem AB. Personligen tycker jag att cirka fyrahundra är i stiffaste laget för en uppkoppling men eftersom jag vill ha mitt internet hastigt så är det bara att tugga i sig. Specielt när man lever i monopolets förlovade värld.

Idag och igår saggade nätet något kopiöst och jag var tvungen att ringa in till växlarnas helvete numero 1 – för att felanmäla och hytta med näven.

Jag orkar inte redogöra för alla steg, kundnummerinlämning och knappval man måste traggla sig igenom för att mötas av någon trött stackare som det första han/hon frågar är “kundnummer tack”.

Men varför knappade jag in det i det första skedet?!!

Nåväl när man bistert upprepat det ånyo följer som vanligt misstankesfrågorna om att alla som har något fel att anmäla i grund och botten har sig själva att skylla. Har du kopplat in sladden, är din dator på, har du huvudet åtskruvat, är du muslim…ojdå nu blandade jag ihop det med SD. Till mitt försvar skit är svårt att urskilja från annat skit.

När jag hade påpekat att jag visst har huvudet åtskruvat och att syrestillförslen i lägenheten var tillfredställande och att nej mina föräldrar är inte syskon med varandra får jag reda på att, i just ditt område är det lite service på gång. Vi drar lite i “sladdar och byter ut saker och ting – men prova att dra ut modemet i 15 sekunder så kanske det blir lite bättre“.

När jag drog in luft för att be om definition på “byter ut saker och ting” droppar helpdeskarn “och eftersom du betalar det 2 år gamla priset på 24 m/bit förstår jag att du är irriterad. Vill du betala 299 istället för samma hastighet“. Jag baxnade när innebörden av 2 år och 100 spänn för mycket varje jävla månad uppenbarade sig.  Sen baxnade jag igen när jag tillfullo  förstod att han ställde det som en fråga “Oh…nej då inte vill jag vara till besvär. Jag betalar gärna ett gammalt överpris och bryr mig inte om att alla som tecknat avtal med er efter att jag har gjort det betalat ett mer fördelaktigt pris. Vad är väl pengar? Siffror på en papperslapp. 2400 är ingenting att bry sig om. Säg kan inte jag kanske donera lite pengar till er?

NOT!!!

Alltså greppa det här. I mitt avtal (som jag antar är digitaliserat och sålunda sökbart i något databassystem) står det att min hastighet 24 m/bit  kostar 399:- månaden. När comhemtjackhororna får för sig att höja skiten säg till 419 spänn i månaden lovar jag att de loggar in på databasen och klickar på “sök upp varenda lallare som har 24 mbit och degar 399 spänn i månaden“. Därefter ändra alla priser till 419 kalla i månaden och skicka ut fakturorna. Glöm inte att skicka ett infobrev innan med nonsens texten “i och med att vi förbättrat tjänsten och oljemarknadens ökade priser samt fiskbeståndet i världens hav har minskat så nödgas vi höja priserna…bla bla bla..

Det går hur bra som helst!

Men när det omvända inträffar att de sänker priserna med en hundring i månaden…ja då ja då jävlar skiter man fullkomligt i att leta upp alla som betalar för mycket för samma tjänst. Då är man inte längre tillräckligt viktig som kund för att vårda. Till @ComhemAB – det är ju för fan mig och alla andra som varit “lojala”  i betydelsen betalande ni ska kuttra upp i brygga! Fine att ni lockar in nya idioter med sänkta priser och what not. Men det är ta mig fan inte fine att ni rövknullar de befintliga kunderna med argumentet ” ansvaret att ha koll på om vi sänker priser och omförhandla är ditt”. Det är inte schyssta metoder. Jag vill inte ha erat jävla tack. Faktum är att jag nästan vill tacka er för att se till att jag har tillgång till nätet.  Nästan. Så länge ni levererar det ni ska till ok priser OCH behandlar mig som en bra kund. Men i och med att ni inte ens ids upplysa mig och alla andra stackare som sitter på gamla priser kan man inte annat än dra slutsatsen att ni fullkomligt skiter i era befintliga kunder.

Sänks priser ska det fan i mig också gälla mig!

ComHem ni går bort!

Detta är post 1 av 24 kommande skitpostningar om ComHem. 1 post för varje hundring ni rövknullat mig på! Sen är vi kvitt.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Follow Discussion

21 Responses to “Comhem går bort 1”

  1. Nini Says:

    Hear hear!!
    *hytter som fan*

  2. aku Says:

    Det är så det ska se ut. “Sug på den ComHem”

  3. Joshua_Tree Says:

    På dem bara! Det är alltför ovanligt med vendettor nuförtiden. Jihad på dem!

  4. Cumulunimbus Says:

    Detta har stora likheter med min sammandrabbning med Fortum. Efter att ha flyttat från en lägenhet med tvättmaskin, diskmaskin och en hel del tekniska prylar på standby till en lägenhet som inte har något av det och med tanke på att jag sällan är hemma (inga lysande lampor i onödan) dimper en elräkning med dubbel summa ner i min låda! What?! Inte helt normalt! Men går det så går det, så funkar många bolag med löpande leverans av tjänser till hushållen.

    Ser fram emot de övriga 23 posterna – ge dem vad de tål!! :)

  5. Petter Says:

    Byt för allt i världen INTE till Alltele, trots allt lockande från dom om integritet mm.
    Har under 3 månader haft så mycket problem med internet och IP telefonin att jag nu är bered att leva helt utan telefon och internet.
    Makalöst skitbolag med en makalös skitsupport.

  6. stefan Says:

    @ Petter – Bra. Man tackar för tipset. Jag är lite inne på att gå över till banhof, när jag skrivit färdigt comhem-suger-getpung-serien :cool:

  7. Samuel Garlöv Says:

    Hej Stefan,

    Det känns tråkigt att läsa att du känner dig så missnöjd med oss. Jag ska försöka att förklara varför det ser ut som det gör när det gäller våra abonnemang och erbjudanden.

    Priserna på våra abonnemang ändras kontinuerligt. Nya kampanjer och erbjudanden kommer och går precis som i de flesta övriga branscher. Information kring prisförändringar sker i form av telemarketing, direktreklam och på comhem.se.
    När du är obunden kund, dvs. bindningstiden har gått ut, eller ny kund så är du välkommen att ändra abonnemang och välja det som passar dig.
    Om du väljer att teckna ett nytt abonnemang innebär det oftast att du också binder upp dig med ett fast pris för en viss tid. För att göra det behöver vi ditt godkännande – det är därför vi inte automatiskt kan ändra dina abonnemang och priset.

    Med vänliga hälsningar,

    Samuel Garlöv
    Redaktör Sociala Medier
    Com Hem
    twitter.com/ComHemAB

  8. stefan Says:

    @ Samuel – jag har inga problem med att ComHem AB ändrar sina priser för att konkurrera eller för att dra in ytterligare nya loosers in i utsugningsmaskineriet. Tvärtom! Det som är mitt problem är att ComHemAB med all sannolikhet har en databas där kunder uppfyller sökkriterier som “obunden kund” “betalar ett rövarpris” som ComHem AB med ett enkelt klick kan göra ett utskick till med förslagsvis ett innehåll som detta:

    Käre lallare!

    Vi har precis sänkt priset för den tjänst du betalar väldigt mycket pengar för och vill passa på att erbjuda dig samma fördelar som alla andra av våra kunder. Vad säger du? Visst är vi schyssta som fan?

    Trust me -det är så ComHem AB kommer att flytta på sig från jumbolistan som SKI precis har publicerat. Dock är jag just för närvarande väldigt övertygad om att ComHemAB överhuvudtaget inte bryr sig om sådant som nöjda kunder.

    Eloge till dig dock Samuel, jag har sett hur du sliter på twitter ;)

  9. Anna-Karin Says:

    Ja, din beskrivning stämmer helt överens med mina upplevelser som Comhemkund. Maken och jag har varsitt abonnemang då han veckopendlar. Han betalar 299 kr i månaden, jag 369 kr. När jag till slut fick nog av Comhems ständiga avbrott på nätet och obefintliga svar i Kundtjänst (“det är nog din dator det är fel på” när lampan på modemet inte lyser…) och ringde och fimpade mitt abonnemang fick jag frågan om jag inte ville vara kvar till ett lägre pris…

    2 år x 70 kr = 1680 kr. Det är 5,5 månad för maken i abonnemangskostnader. Eller 5,5 månader till Tele2 som nu får leverera mitt internet istället.

  10. jo då. Says:

    du har säkert en nej tack till reklam på din dörr också

  11. stefan Says:

    @ jo då – och det baserar du på vad? Att jag har en dörr, inte gillar reklam jag inte bett om, bryr mig om miljön eller har en förkärlek till “nej tack”? För du kan knappast basera din utsago på något sådant som läsförståelse…

  12. jo då. Says:

    men då får du juh inte reda på om com hem har ett bättre erbjudande.. stay strong!

  13. stefan Says:

    @ jo då – ego som fan att citera sig självt men jag gör det ändå “Men när det omvända inträffar att de sänker priserna med en hundring i månaden…ja då ja då jävlar skiter man fullkomligt i att leta upp alla som betalar för mycket för samma tjänst.”

    Comhem behöver väl inte meddela sina befintliga kunder via reklamblad att de har ett bättre erbjudande. De har redan sina kunder i sina system…

  14. cissi Says:

    Hahahahha alltså jag tror jag dör. hahaha

  15. Mux Says:

    Jag är alltså inte den enda som råkat ut för CH skiten. Har varit trogen kund sedan några år tillbaka; nu märkte jag att jag egentligen betalat för L paket 50/10 429 kr när ett XXL 50-100 / 10 kostar 399.
    Ringde till kundtjänst och påpekade om problemet och blev tillsagd att det inte går att göra något eftersom jag sagt upp mitt abonnemang, som om de var villiga att hjälpa till annars. Gimme a break! Klart som faan att man säger upp abonnemanget när de håller på såhär.

  16. Alex Says:

    Hahahaha.. fy fan vilken skön läsning, samtidigt som jag lider med dig..

    jag förstår inte hur det företaget är funtade faktiskt, en av livets stora gåtor..

    vi verkar vara många som tycker som dig http://www.facebook.com/group.php?gid=97264667296&ref=ts

    Tack för bra läsning gubben =)

  17. ComHem suger Purjo Says:

    Dina hundringar går till Frasses 7 mijonerslön för att ratta ett monopol. Grattis och var så god och skölj. Vi kommer att få svart fiber installerat i huset (w00t!), och det första som åker ut på arschlet för all framtid är ComHem svinen.

    Kämpa för ett fritt nät där konsumenterna kan välja kapacitets- och innehållsleverantörer i en fri marknad med konkurrens och hela det kitet.

  18. Knut Says:

    Comhem är ett riktigt oseriöst företag. Där jag bor har jag tyvärr inget alternativ, annars hade jag bett det dra åt h*lvete omedelbart.

    För dem som har problem med Comhem rekommenderar jag att ta direktkontakt med chefen för deras kundtjänst istället för att sitta och traggla med handläggare:

    Eva Ståhl
    eva.stahl@comhem.com

  19. christina lagerson Says:

    TACK! För din uppgift om chefen för kundtjänst!
    Hur kan man bara ha en sån otrevlig attityd mot kunder – som den s k “kundtjänsten” har ? Obegripligt. M E N – generellt gäller det inte de manliga handläggarna. I varje fall enligt min erfarenhet.- Ytterst sällan blir man bemött av killar på samma sätt som de erbarmliga kvinnliga handläggarna. De står för allt negativt man kan tänka: ointresse, okunskap,ouppfostran, obehaglighet..
    Hur många timmar ska man spendera i väntan och hur många nära döden-upplevelser p gr av förhöjt blodtryck ska man få uppleva – när den självklara rätten är ett vänligt och tålmodigt bemötande?l
    Men, som sagt, det gäller främst tjejerna. de allra flesta kilar har känsla för sevice.
    Men det räcker inte.

Trackbacks

  1. Comhem går bort 20 – skitföretag! « sugbloggen  
  2. sugbloggen » Blog Archive » SugBloggen  

Leave a Reply