När man kliver in på Konsum efter en hård dag på kontoret och alla strider med datorn som lider av (PMS) Processor Memory Stress, korkade kunder, puckot som inte kan sitt jobb mm. Blodsockernivån nere på härdsmältenivå efter den dagliga tuffa kommunala frakta-hem-boskapen upplevelsen. Frugan som bett dig att på hemvägen köpa en chockladbit till fikat.

Hur svårt ska det vara?… men på Konsum har man inte en chokladbit…oh nej då… man har hyllkilometer efter hyllkilometer av sötsaker som alla i kör vrålar “mig ta mig”.

Här har marknadsförarna tagit butikens bästa läge i besittning och gjort det till ett slagfält som jag som kund kommer att förlora. Det ska en sötsakernas Ghandi för att motstå denna bombardemang av erbjudanden.

3 för 9.90, köp 5 betala för 4 eller samla 8 kuponger och få 2 kr tillbaka.

Olika knep som alla syftar till att lura av mig mina surt förvärvade pengar när jag är som svagast. Men jag höjer min näve i sann Tom Robinson-bandanda och vägrar spela med. När de andra tar ett C-dur tar jag ett A-moll.

Jag köper nyttig choklad. Gjord på Qorn. Inte en käft som märker skillnaden, förutom frugan då. Men det är en annan kamp.

Varför finns det inte bara max 2 chokladsorter? Mörk och ljus! Varför ska de finnas i den mest upplysta delen av lokalen – och vid utgångarna? Jag kan inte missa dem hur mycket jag än försöker. De borde förpassas till den sämst upplysta delen av lokalen. De borde förbjudas att ha kampanj-erbjudanden. Vadå för kampanj? Kapanj som syftar till att få hela svenska folket att tappa gaddar och dras med välfärdssjukdomar?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *