– Chefen jag har en bra ide!
– Shoot!
– Vad sägs om att vi köper hela upc?
– Men vi är ju com hem!
– I know men genom förvärv av upc får vi dubbelt så många att rövknulla.
– Mja… vi blir ju dubbelt så mycket personal och administrat…
– Sorry att jag avbryter, men det är det som är det fina i kråkvisan. Vi köper kunddatabasen och sedan gör vi oss av med miffon här och slaktar upc personal på vägen. Its a win win!
– Men kunderna kommer ju att ringa och bråka med oss när inget fungerar!
– Det är det som är tonartshöjningen i kråksången. Vi lejjer ut helpdesken och passar på att halvera styrkan.
– Men då kommer kunderna att bli galna…
– …jepp och…
– …ringa som fan…
– …precis men…
– …ohh…hahaha. De kommer ju aldrig att komma fram…
– …eller hur och ursäkten är…
– …för att vi har växt okontollerat…
– …men vi…
– …jobbar för fullt med att lösa det….
– …vilket är…
– …en stor lögn
-… som vi…
– …skiter i…
– …och…
– …skrattar hela vägen till banken!

Hahahahahaha!

– Larsson. Vilken superb ide! Du är månadens guldklimp! Ta nu resten av dagen off och åk till…öh gillar du saab eller volvo?
– Oj…öh
– Skit i det. Åk till saab OCH volvo och plocka ut en bil av respektive märke. Vad kör din fru?
– Skoda
– Hälsa henne från mig att imorgon står det en lyxans ny bmw på uppfarten.
– Man tackar!
– Och du kan räkna med en fin bonus i lönechecken till jul. Det här gjorde du bra!
– Man gör så gott man kan.

39 minuter för att komma fram till helpdeskens första instans, dvs “tack för ditt samtal, det är många som ringer nu och vi är 4 assistenter som jobbar för fullt, var god dröj”.

Wtf?

Inte ett pip om vilken plats jag har. Är jag nummer 5 i ordningen eller 205? Allvarligt vad är det för fel på dessa jävla klåparföretag? Finns det inte någon med känsla för…öh service? Och funkar nätet? Självklart inte! Och vad säger de i telefonen medan man sitter och väntar “för vanliga frågor gå till www.comhem.se”.

Gaff!

6 Replies to “Com hem går bort…”

  1. Dessutom… så säger de
    , för oss som varit upc… att de måste prata med någon som jobbade där och kolla hur det funkar och sen återkomma. Och det gör de ju aldrig…

  2. Andreas det riktigt sura i skiten är ju att jag valde mellan com hem och upc…eftersom de var de som jag inte hade jiddrat med ( upc…för 5 år sedan) så preskiptionstiden hade enligt mig passerat och com hem verkade suga getballe …och nu sitter man med com hem….

    det tar fan i mig aldrig slut…

    Fredo monomplmongon! det måste vara det mest koncisa och deskriptiva ord jag läst p skitlänge.

    jag kommer att lätt att rippa det 😉

  3. Valde? Hur har du kunnat välja? Jag har aldrig kunnat välja…

    Och nu överväger jag faktiskt starkt att gå över till comhem för internet och telefoni eftersom vår nuvarande leverantör rövknullar oss å det grövsta…

    När jag hade comhem förut funkade det fint men nu med upc är det en fars.. särskilt sen det blivit comhem…

    Förresten, vilket ord var det du skulle rippa?

    monomplmongon?

    Gick det månne lite fort där eller? 😉

  4. Gaff indeed. En annan sköning är när man har internet och fasta telefonen hos samma bolag och inte kan nå dem på annat sätt utom via mobilen. Om inte kundtjänst har stängt förstås….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *