…har fan i mig inget på nätet att göra.

För att inte tala om dessa förståndssvaga felstavande jävla avarter till amatörbanditer, som tror att någon går på det…fuck you!

1. se till att stava rätt
2. se till att den ni spammar skiten till är kund i nämnda skitföretag…

Men det är väl liiiiteee för avancerat för er. Lite för mycket arbete med skallen. Man undrar ju i sitt stilla sinne om det är nynassar som ligger bakom. Vad är det för att jävla andravärldskrigsnamn man valt, “fraudkampavdelningen”?

God dag, bäste kund!

För Nordea har sommar 2006 blivit en av de mest fulla med illegala operationer. Det blir allt oftare att den konfidentiella informationen om våra kunder intresserar svindlare. Det är rätt många som vänder sig till oss för att vi skyddar deras konto mot förlust av pengar.


På grund av det förklarar Nordea nästa månad för månaden av fraudkamp. Fram till 1 September skall alla våra kunder aktivera den nya kontosäkerhetssystemet. Vi har genomfört ett stort arbete för att förbättra det. Systemet har blivit kontrollerat av ledande specialister inom e-betalningssytemen och alla oberoende expeterter har redan bekräftat dess fullvärdighet vad gäller fraudbekämpning. På grund av att dessa uppgifter kan användas av kriminella, piblicerar vi inte dem i öppna källor.

Du har blivit slumpmässigt vald som deltagare i systemets avslutningsprov. För tillfället föreslår vi att Du klickar på länken http://app.nordea.se/login/security.html och genom en vanlig inloggning till Internet-banking aktiverar det nya säkerhetssytemet. För tillfället kan Du märka vissa förbiseenden medan Du arbetar. Vi vet att de finns, och ber Dig därför att inte ge oss någon tillägginformation om problem som har uppståt, vi skall lösa dem på egen hand.

Vi skall uppmärksamma Dig att från och med september blir Du tvungen att använda det nya säkerhetssystemet i alla fall, annars kommer Dina konton bli blockerade tills Din fulla personliga identifikation är klar. Därför föreslår vi att Du så snart som möjligt börjar tillämpa de nya säkerhetsstandarderna.

Med vänliga hälsningar,
Nordea fraudkampavdelningen

…gå och brinn!

epilog: Att inte Nordeas IT-avdelning sänker siten är för mig en gåta…det verkar som om de vill att folk ska gå på sådant här. Man behöver inte vara en gudabegåvad hacker för att åstadkomma sådant…

8 Replies to “Den som går på detta…”

  1. Tyvärr så är det nog massvis med folk som går på det, och som om ett tag kommer att gråta ut i Expressen…

  2. Rexxie ja det föds några som går på sådant i minuten…;)

    smultronpaj jag fick ju det…frågan är vad som gjorde mig mest upprörd; att de trodde att jag var en Nordea kund – vilket ALDRIG kommer att ske eller att de tror att jag e så off så att jag går på sådant…

    frollen du har oxå läst expressen 😉

  3. Inte precis ett språkval som man förväntar sig i en officiell text.
    “… blir Du tvungen att använda det nya säkerhetssystemet i alla fall, annars…”
    Valet av att använda orden“i alla fall” skulle få mig att bli misstänksam direkt.
    Men som sagt, det finns nog en del som trillar dit.

  4. Hehe, jag läste det först som “FREUD-kampsavdelningen” humor… Men att folk går på det är väl en sak, det är åtminstone schysst skrivet. Det förra jag fick löd inledningsvis såhär:
    “Vi har blott bestämt några få dåliga bemödanden att tränga in Ert konto från olika dator. På denna orsak är Ert konto tillfälligt blockeradt. Att aktivera Er internetbacking skall Ni titta på Ert konto och verkställa den aktiveringsprocedur.”
    Och DET gick folk på… My God.

  5. stojg haha..en del formuleringar är så out så man tror att det är genererat av en dator..

    Zipang jag får känsla av tonåring eller den som inte klarade årskurs 8 och framåt…

    Sara uppenbarligen funkar det eftersom de kör en ny drive med en aning bättre svenska…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *