Det har varit lite för mycket fy fan Comhem AB, Knullföretag ComHem och rövknullartjuvarna på comhem här. Vi känner att det är dags att ge lite fina lösningar på hela comhem-problematiken. De flesta fastighetsägare är ju i den positionen (om de inte likt vanliga dödliga sitter fast i evighetsånga jävla avtal fria att förhandla med vem de vill om till exempel internetuppkopplingar till sina hyresgäster)

Sugbloggen vill passa på att rekommendera alla fastighetsägare främst i Stockholm (eftersom Stokab är en huvudstadshistoria) att kontakta för ett snabbt möte där man kollar möjligheten att ansluta sig till Stokabs nät. Genom att ansluta sig till Stokabs nät får man tillgång till en helt operatörsneutral miljö och kan vraka och välja mellan ett otal tjänsteleverantörer. Då skulle vi äntligen kunna välja och vraka mellan alla leverantörer. Den största fördelen är också att man äntligen får tillgång till en modern infrastruktur till skillnad från comhems jävla kopparlinor.

Ytterligare en anledning är att man som fastighetsägare eller brf kan skylta med att här finns inte Comhem. Vilken säljpitch det måste vara. Jag kan på rak arm erkänna att om valet mellan två lägenheter står och väger lika så kommer den avgörande frågan vara:

– Eh…vilka är det som levererar bredband och sådant här?
– Jo vi har valt Com…
– Du behöver inte avsluta den meningen. Lycka till med lägenheten. Mors!
– Jag trodde vi skulle skriva kontraktet idag…

*SLAM*

Sen har i och för sig Stokab sin beskärda del av snyltande vd´s med ägarintressen i kontrakterade bolag – men faktum kvarstår: Jag tar tio snyltande vd´s före comhems sugande rövknulleri…

Detta är post 10 av 24 kommande skitpostningar om ComHem AB. 1 post för varje hundring ni rövknullat mig på!

Sen är vi kvitt!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

2 Replies to “Comhem går bort 10”

  1. Älskar dina Comhem går bort tråd……….som en liten digital blogg serie om livets djävlighet.
    Undrar vad som beskrivs i nr 24 (JULAFTON!! :)).
    I Comhem nr 6 😉 så liknar det en episod jag hade med en platt tv köpt av Nicator.
    Hade haft den påslagen i ca 1 tim sedan svartnade skärmen men ljudet var kvar.
    Bollande av kundtjänst mm.
    Nä! jag kan inte få en ny utan den ska repareras mm.
    Det kommer en kille från en firma och ska hämta TV´n och jag ser hur han formligen slänger in TV´n på flaket i bilen…..jag anmärker att TV inte har något skyddande emballage……..svaret ja ja den ska ju ändå repareras :).

    Jag är/var/blir tokig och går ut på internetz och googlar tag i e-mail adressen till PR och kund ansvariga chefen och skriver ett minst sagt argt brev.
    Döm om min förvåning så får jag svar redan nästa dag om att det blir en helt ny TV och denna ska levereras inom 1 vecka.

  2. Det värsta är ju att comhem har det bästa kanalpaketet, så jag sitter mest här och väntar på att jag kan flytta in nånstans där man kan få tag på lite flashiga kanaler på teven. Deras internet får gå bort dock.

Comments are closed.