Mymlan skriker till på sin blogg “fuck  comhem” och rättmätigt klassificerar dem som ett kukföretag. Det tar 2 sekunder så ringer comhems pressansvarige för att ordna saken. Därefter tar det mindre än 48 timmar för comhem ab att ringa upp mymlan och säga “vi betalar tillbaka varenda krona“.

Hmm… Först ett grattis till Mymlan. Fast om jag vore du skulle jag fakturera kukföretaget för allt obehag, tårarna, extra modem, mobilsamtalen också – för hade comhem ab -aka kukföretaget levererat sina tjänster som de lovat hade du sluppit allt detta.

Till comhem ab – tror ni att ni nu har krishanterat er ur en situation på ett elegant sätt så säger jag tänk om. Innan ni klappar er själva på axeln och vrålar i korridorerna “and jeeeeesus saves” och tjänstemanstaffligt highfivar er själva på väg till cafélatte-maskinen så betänk följande:

Comhem AB´s policy är fortfarande att kunden aldrig har rätt. Det förs inga loggar när man ringt (detta baserat på egna erfarnheter när jag hänvisar till tidigare samtal så förnekas det av comhem så hårt så att man får en mindre extensiell kris, och snabbt går in i ett grubblande filosofiskt läge där man undrar om man existerar och är viktig för någon och huruvida det där med existentialism egentligen inte är ett skenproblem. I alla fall är man inte tillräckligt viktig för comhem ab´s vidkommande). Att ni betalar tillbaka mymlans pengar för något som hon i MÅNADER har försökt förmedla till helpdesken att det inte fungerar vittnar enbart om en sak: Att ni fortfarande INTE kan leverera tjänsten. Vilket är det ni har tagit betalt för!

Alla dessa ickemymlor som sagt samma sak då? Är inte de i lika stor utsträckning berättigade varenda krona tillbaka? Är inte de berättigade till att den pressansvarige ringer upp dem? Alla de andra som blivit rövknullade med överpriser då? De som fått betala årsabbonemang när de vill lämna comhem sugande tjänster då?

Skalar man av Mymlan från sin blogg är hon bara en av alla som påpekat att ni inte kan leverera.

Så comhems policy är fortfarande kristallklar – ta betalt för något som
a) antingen inte fungerar eller är undermåligt
b) ta betalt i alla fall om kunden gnäller
c) försvåra så mycket som möjligt för att felanmäla
d) förneka all tidigare form av kommunikation
e) bolla puckot vidare i systemet tills de tröttnar

Så kunden är inte i centrum. Det är comhem som är i centrum. Vilket alla köer till heldesken kan vittna om.  Den policyn kan ni aldig friköpa er ifrån hur jävla många gånger ni än betalar tillbaka pengar till Mymlan.

Vi har ingen korruption i det här landet. Neeej då.
Ingen gräddfil. Neeeej då.
Ingen behandlas annorlunda bara för att han/hon har genomslagskraft? Neeeej då.

Detta är post 8 av 24 kommande skitpostningar om ComHem AB. 1 post för varje hundring ni rövknullat mig på!

Sen är vi kvitt!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,,, , , , , , , , , , , , ,

3 Replies to “Comhem går bort 8”

  1. Ringde bredbandssupporten idag för att kolla hur ofta mitt modem tappat länk den senaste tiden.
    Det kan vi inte se här, fick jag till svar.

    Blev även blåst av en äcklig försäljare som lovade saker som inte stämde. Bad att få ljudfilen skickad till mig. Detta var 2 månader sen, inte sett ngn ljudfil än.
    Dock till comborts försvar så var killen på reklamationsavdelningen väldigt trevlig och tillmötesgående.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *