*ring*

– t..ee..l..iiiia, det är aaaa…str…iii..d
– öh…hej

Fan går de en kurs i hur man hänger på vokalerna, tänkte jag. Men eftersom hela deras verksamhet bygger på att hålla linjen de orättmätigt har monopol på så är det ju inte så märkligt. Nåväl.

– jaaaa…?
– uh…jo… öh jag tänkte byta till er. hatar bredbandshororna och tänkte kolla om ni fortfarande kan tänka er att ha mig som kund.
– ja då. inga problem.
– trots de gamla tvisterna?
– vilka då?
– äh…det var inget (varför väcka den grissly som slaggar liksom)
– vill du bli kunde eller inte?
– jao självklart… ok… då säger vi så. jag har sagt upp abbonemanget hos bbb och vill komma hem igen…hahaha (lite rövslickeri är aldrig fel)
– ap pa pa pa…så enkelt ere inte.

Fuck jag visste det. Nu poppar steffolarmet igång på hennes dator.

– vadå då?
– kan jag få ditt nummer?
– ah… ja men visst. det är 12345678.
– hm…jag kan inte få fram det. numret finns inte.
– det gör det visst. jag ringer ju därifrån as vi pratar.
– nej.
– jo!
– ah…men du sa att du sagt upp det?
– ja visst, jag sa ju det.
– där har vi problemet. du kan inte säga upp det. för då får du inte behålla numret. vi kan inte portera det till våra system. vi får bara numret finns inte.
– va?
– mmm… så ere. dessa bolag gör allt de kan för att inte informera om detta. när du säger upp numret stannar det kvar hos dem och då kan de erbjuda numret till andra kunder.
– men va fan!
– jag håller med. därför kan vi inte se det. du måste då skaffa ett nytt nummer
– vad får jag då och vad kostar det?
– 5000 i deposition, ny kundavgift och 1200 i öppning och…
-…men hör du själv hur det låter. jag har haft numret sen jag var 18. det är mitt nummer!
– inte nu längre!
– men hur ska jag göra?
– du får ångra uppsägningen och sedan kontakta oss, så sköter vi uppsägningen åt dig. det är det enda sättet om du vill ha kvar numret.
– ok tack

*klick*

Jag ringde tele 2, glocalnet och de sa samma sak allihop. Jag tänkte va fan så ska det ju inte vara. Ska jag behöva ringa bbb och backa uppsägningen? Typ ställa mig på alla fyra och säga “snälla lite längre in,bry er inte om smörjmedel…det går så bra så utan, jag kan ju alltid bita i kudden om det behövs”.

Nä detta kan jag inte bara ställa upp på. Slå dem medans du faller är en princip jag håller högt.

*ring*

– bredbandsbolaget
– ja hej. jag ångrar min uppsägning.
– ja ha. ditt kundnummer?
– 12345678
– hm…ja…det …ok. får jag fråga varför?
– jag sa upp det icke fungerande avtalet med er för att byta men nu visar det sig att jag kan inte säga upp det för då snor ni mitt nummer. det ska den nya operatören göra.
– det stämmer inte!
– jo det gör det visst!
– ja då har du fått fel information.
– av telia, tele 2 och glocalnet? du menar att all dessa operatörer som gett mig exakt likadan info och som dessutom inte kan få fram mitt nummer eftersom de säger att mitt nummer inte existerar ger mig samma felaktig information. visst kyss mig baklänges.
– men jag ser ju ditt nummer!
– men pucko. det är väl självklart. du sitter ju och tittar ned i er jävla databas. gå in på eniro och försök hitta mitt nummer. men jag ringer inte för att argumentera med ytterligare en hos er som inte vet skillnaden mellan kundvård och kundvåld. jag vill backa uppsägningen.
– ja det ska väl gå bra.
– ok jag vill ha skriftlig bekräftelse på det.
– men det gör vi inte
– nä hä. men på uppsägningar gör ni det och ska ha det i 8 olika exemplar och på olika papperskvaliteter. fixa det.
– så nu är uppsägningen annullerad.
– jag får väl hoppas på det.

*klick*

*ring*

– bredbandsbolaget, teknisk support.
– ja hej mitt internet fungerar inte.
– hm..ok vänta lite. jag får inget svar fån ditt modem.
– nä jag sa ju det!
– har du kollat…
– innan du kör 80 idiotiska frågor, ja jag har testat allt. kollat kabeln, kollat datorn till o med ringt min astrolog för att kolla att inte himlakropparna är det som strular. modemet är paj. dött. som vanligt är det ett inte net när ni är ifarten. inget lampa lyser…skicka ett nytt.
– ok vi skickar det
– kan ni buda över det?
– det kommer på posten.
– ok

*klick*

Vad nu undrar ni? Mohahaha. Det är klart att modemet inte var trasigt. Funkar skitbra om man låter strömsladden sitta i väggen. Men de ska få skicka ett nytt (portokostnader, nytt modemkostnad och retur av gammalt modem kostnad). Om några dagar ska jag felanmäla telefonmodemet. Och jag kommer inte att gå och hämta modemet på posten när det kommit utan jag ringer på nytt och säger att jag inte fått det. Nytt modem skickas på nytt…mahahahahaha

the saga kontinues…

10 Replies to “Bredbandsbolaget… the saga continues”

  1. hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaa!!!! b r e d b a n d s h o r o r n a !!! hhhhhhhhhhhhhahahahahaha jag dör av garv!!! knulla dom rätt upp och ner. själv ska jag våldta kommunen och hälsovårdsnämnden om jag kan få igång kulorna…

  2. fransk Manikyr eller hur!

    Akut Insikt och det sjuka är att de bara funnits i ett par år…men redan gjort så jävla många fly förbannade…skitbolag

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *