aaaagggghhhhh!!

Jag HATAR bredbandbolaget!!!!

– vill du reklamera så får du skicka ett fysiskt brev
– men jag vill prata med en ansvarig
– vi tar bara emot post
– men jag vill inte skicka brev. jag vill snacka med en chef
– tyvärr
– så du menar att ni som är ett IT-bolag och som SKA leverera IT tjänster ENDAST tar emot post i anlaog form alá 1900 talet. Du skojar med mig?
– eller så kan du få hjälp hos kundtjänst
– men det har jag ju inte fått
– har du kopplat in ditt modem korrekt…
– *klick*

Alltså vänta lite. Jag har gått över till bredbandsbolaget enligt devisen bort med Telia och monopol. Jag har bytt BARA för att man kan det och att kuksugarna på telia ska inse att det finns andra bolag som kan leverera telefoni och internet. Och vad väljer jag? Bredbandsbolaget.

Bara namnet skulle egentligen fått mig att tveka på den gamla goda tiden. INGET bolag som döper sig till vad de låtsats leverera är BRA. Det är som om arla skulle heta mjölkverkstan, via-taed till tvättpolarna eller volvo till bilkompaniet. Det går liksom inte. Men nä hä då…jag ska promt strunta i varningsklockorna som gick bärsark i huvudet.

( den inre monologen)
– mohahaha…fuck telia, här ska bytas
– men är det verkligen det bästa bolaget. med telia funkar det ju i alla fall
– ja men jag vägrar vara kvar hos dem
– men nu är du sådär motvalls igen. du vet ju att det bara är strul när du är på det här viset
– vem gav dig luft
– har du tagit dina piller
– fuck you
– nä fuck you
– haha fuck you menar att du fuckar you
– oh vad moget
– men så är det ju mohahaha

För att inte nämna frugans tveksamhet. Nä då. Jag skulle visa vem som var herre på täppan och beslutade enhälligt eller menar jag envåldshärskarmässigt att vi skulle ha bredbandsbolaget.

Jag har inte haft nät som funkar under fem dagar hemma. Eller telefoni. Jag har fulsurfat på grannens abb. Känt mig som värsta liftaren. Hookat upp med en illegal digital tumme.

Varenda gång jag har ringt till kundtjänst (ha ha vilken ironi att döpa ngt som per definition är knull av folk till ngt med tjänst) har jag fått prata med en lobotomerad jävla kräftdjur. Som alla enligt devisen att felet alltid är hos kunden ställer idiotfråga efter idiotfråga. Sitter modemet i, har du en telefon inkopplad, finns det å,ä, ö på ditt tangentbord, skiner solen hemma hos dig…bla bla bla…FUCK YOU! Du vet inte vad du håller på med. Skaffa dig ett riktigt jobb. Slösa inte med min tid.

Till cheferna på bredbandsbolaget, jag kommer från och med NU att dela ut min uppkoppling till alla i HELA grannskapet. Sätta upp lappar i huset att man kan surfa gratis med mitt abbonemang om man har trådlöst kort i sin dator. Jag kommer att be folk säga upp sitt abbonemang på bredbandsbolaget och tillhandahålla INTERNET när det fungerar ungefär den 8:e dagen i veckan.

Allt för att ni ska torska pengar och inse att ska ni överleva ska ni för fan se till att ta emot samtal. OCH leverera telefon och internet. Hur man än vrider och vänder på sig så är man under alla omständigheter så jävla kokt.

Telia kan jag få komma tillbaka, snälla snälla please…

11 Replies to “Bredbandsbedrägeribolaget”

  1. HA HA jag är kund hos det nämnda företaget sedan oktober i fjol och believe me, det blir inte bättre. Bredbandet har väl alltid fungerat för mig men inte telefonin. Men jag mailade dit och uttryckte mig inte lika starkt som du men nästan 😀 sedan dess har även teleabb. blivit helt ok. MEN varför måste man ringa o skrika o nästan hota 😀 för att få det att fungera, dom tar ju trots allt betalt för en tjänst som dom SKA leverera. Jag vägrade betala en månad då slog dom av allt och slog inte igång abb.en förrän de haft stålarna på DERAS konto i 3 dagar, NÄ inget skämt! BYT BYT BYT om du fortfarande har chans!!!!

  2. På BBBs site finns den här informationen…

    Huvudkontor Stockholm
    B2 Bredband AB (publ)
    Box 4247
    102 65 Stockholm
    Telefon: 08-506 983 00

    Fråga i kundtjänst om ni inte får specifik hjälp om dennes chefs namn…

    Ring växel och be att bli kopplad till rätt person. Funkar det fortfarande inte…

    Skapa en Dell Hell blogg…där ni tar emot insändare som ni presenterar på internet…

    http://www.thisistrue.com/dellhell.html

    Konsumentmakt genom bloggar kommer att få företag att ändra sina vanor…
    http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/4976276.stm

    Enda sättet att få de att ändra sitt beteende gentemot kund är att berätta för deras potentionella kunder hur man själv har blivit behandlad…

    Då kommer de krypa istället för att kunderna ska behöva göra det..

  3. Ja, ja, Du tycks ha stannat i treårstrotset. Varför i h-e bytte Du, när du hade nå´t som funka? Synnerligen korkat!
    Att skrika och hota funkar heller inte bra – det bästa är att ställa MYCKET relevanta frågor och får man inget svar säger man upp abbonnemanget på stört.

    🙂 Hemmapsykologen

  4. Millan visst suger de…ok att saker kan gå ned..men va fan telefoni ska funka.

    Antira välkommen till IT-helvetet 😉

    Bengt fan va smutt…här ska ringas och skällas och bråkas

    Anonymous visst är det skönt att man kan vara anonym va…f.ö är inte jag intresserad av att ställa relevanta frågor. Jag betalar 419 kr i månaden. Då ska inte jag behöva ställa frågor. De ska fan i mig se till att skiten fungerar. Känns som om du antingen jobbar på telia eller bbb. Och det här med att säga upp abb på stört…vilken verklighet lever du i?

  5. BBB är kännt för sin dåliga support.. Att säga upp abbonnemanget är i princip omöjligt, det telefonnumret har typ 1 års väntan i kö.. Men internetförbindelsen är bra när man väl fått det att fungera. Har aldrig haft problem och linan är snabb. Telefonen sade jag upp efter ett liknande samtal till deras support. Har för mig att jag skrev något inlägg om det också – lite antireklam gjorde att det genast kändes bättre 🙂

  6. Många företag i den så kallade IT-branchen eller dess närområden har en inställning till kunderna som gör att man häpnar. Kunder betraktas som något totalt onödigt när man väl fått in dom i fållan. Hade en liten konflikt med ett satelit-TV-bolag för lite sedan. Att få telefonkontakt med dom var omöjligt, att e-posta fungerade på samma sätt som att skrika ut i mörkret. Deras hemsida angav inte någon som helst information om hur man ska komma i kontakt med bolaget. I dagens kommunikatiossamhälle tror man inte det är sant. Bojkotta skitföretagen, de är inte värda de få kronor man kan spara genom att byta från de fungerande.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *