Jag vet inte om jag skall skratta, gråta eller slita av mig håret.

Det så kallade Kalle Anka Bolag som inte gör annat än byter namn istället för att se till att deras så kallade tjänster fungerar. Lägg pengarna på det istället för dessa ständiga namnbyten, för tro mig NI blir inte bättre Internet-leverantör genom att byta namn….

Under Dec månad kunde jag koppla upp mig max 7-15 ggr och ringde i princip dagligen och klagade, och fick ingen som helst kvalitativ hjälp.

Jag ringde upp räknings avdelningen och påpekade att jag inte ville betala fullt pris 414:- i månaden utan ville ha kompensation annars skulle jag säga upp avtalet på stående fot och i mitt yrke som IT-Pedgog vitt och brett säga vad jag ansåg om StjärnTV,Chello eller UPC eller vad ni
kallar er.

Jag blev lovad halvering av priset nästkommande månad (Jan) och livet var fint. Jag fick en räkning på 214:- som jag betalade och man skulle kunna tro att allting hade löst sig.

Månaden efter strulade det inte lika mycket men tillräckligt för att jag skulle ringa upp och begära ny kompensation och fick ned priset till 295:- (skulle korrigeras på Mars räkningen) som jag fint leendes betalade. Här skulle man kunna tro att allting verkligen hade rett ut sig.

Jag började hänga på google igen med ett leende på läpparna

Men vad vi har glömt är vilka vi har att deala med, StärnTv, Chello, eller UPC eller vad fan de heter, har i hemlighet loggat upp vilka delbelopp jag inte har betalat och skickar mig nu en faktura med påminnelseavgift på 838:- att betala omgående!!!

200:- saknas för Jan…HALLÅ !!!!…..det var ju det jag hade blivit kompenserad med.

119:- för Feb…samma sak där! Samt att de har mage att sätta upp näst kommande månads räkning som skall betalas senast den sista denna månad på samma faktura + att de har höjt priset till 519:-/månaden.

Argumentet för denna prishöjning från den förvirrade damen på räkningsavdelningen jag pratade med var:
“- Ja men du har ju Internet!”
Jag vet att jag har Internet och mina föräldrar är inte syskon med
varandra!!!
“- Jag har haft Internet med er sen November 99 och betalat 414:- i
månaden, vadan denna prishöjning?”

” – Ja men du har ju Internet, och det kostar ju!”

Snälla, kan någon ansvarig hos er se till att ni inte anställer lobotomerade klonade kötthuvuden, på supportavdelningarna? Det är inte en bra affärsidé.

Hur som helst så låter jag den delen av konversationen självdö och riktar nu fokus på en av de 5!! (fem) räkningar som jag har fått i min analoga brevlåda. (Vad kostar inte portot…å andra sidan vem ska inte stötta Postens halvtafatta försök till överlevnad på 2000-talet?)

Den förvirrade personen på er så kallade serviceavdelning har mage att sitta där och säga till mig att den månaden betalade du bara 214:- och månaden efter betalade du endast 295:-, så det saknas ju 200:- respektiv 119:-.

DET VAR JU DET JAG VART KOMPENSERAD MED JU!!!! skriker jag.
Det vet jag ingenting om säger hon. Jag ber henne kolla vilka räkningar som StjärnTV, Chello eller UPC eller vad ni kallar er har skickat till mig och hon säger en räkning på 214:- och en på 295:-.

Man tycker ju att något borde klicka, men allt jag hör är hur kugghjulen slirar i hennes huvud och det dova tickandet jag till slut uppfattar visar sig ha sitt ursprung någonstans vid mina tinningar. Fan är det min hjärna som kommer att köra självbombartricket?

Jag frågar henne varför ni inte har skickat fulla räkningar till mig…
– “Öh det vet jag inte”,
Varpå jag upplyser henne om att jag har varit i kontakt med er och att ni hade givit mig löfte om kompensation och att det var de räkningarna som ni hade skickat till mig. Tror ni att hon fattade det? Nej och åter nej utan hon påstår fortfarande att det saknas delbelopp för de aktuella månaderna.

Jösses man kan ju få härdsmälta för mindre!!!

Jag vidhåller att inga privata bolag skall få äga kabeln in i huset….jag har ingen chans att byta leverantör annat än till modembaserad lösning. StjärnTV, Chello eller UPC eller vad de heter, är helt kokta i huvudet som vägrar erkänna att de har gjort fel. De påstår mellan raderna (vi snackar feta rader) att jag helt godtyckligt har betalat in delbelopp trots att det är de själva som har skickat räkningarna till mig och trots att jag har betalat dem på utsatt datum….

Visst ja hon (den förvirrade supportdamen) vågade erkänna att det har blivit något fel någonstans men inte hos dem. Det är bara för mig att betala eller så skickar de räkningen till inkasso samt stänger av mitt abbonemang.

Jag uppmanar alla som har abbonemang hos StjärnTV,Chello eller UPC (snart byter de väl namnn igen, så jag antar att det inte är någon ide att lägga namnet på minnet), att seriöst kolla efter något annat alternativ.

Utan kunder är de ingenting….men jag kan alltid surfa med andra leverantörer….

Jävla lallare!

3 Replies to “UPC och deras rövarstil”

  1. orkade inte läsa allt men håller med dig att dessa internetbolag suger fett och de vill suga pengar från dig

  2. UPC suger bra.
    Har själv ett tjafs med dem ang fakturor. Men tyvärr kommer vi aldrig i mål i ärendet (har pågått i dryga ett år) för de vet inte vilken faktura eller vad fakturan avser.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *